Hallon
Hallon är en mobiloperatör som är känd för att erbjuda attraktiva erbjudanden och billiga mobilabonnemang. De har även mobiler med abonnemang och abonnemang för företag.
Om Hallon
Hallon är en svensk mobiloperatör som grundades år 2014. Deras vision är att erbjuda billiga mobilabonnemang utan krångel. De skriver själva att de ”tagit bort allt onödigt krångel, som bindningstider, kluriga fakturor och rörliga priser”. De har även 100% nöjdhetsgaranti vilket innebär att du kan få tillbaka dina fasta avgifter på abonnemanget om du inte är nöjd.
Vilka abonnemang har Hallon?
Det finns 5 olika mobilabonnemang att välja mellan hos Hallon och det är surfmängderna som skiljer de åt. Abonnemangen börjar på 5 GB surf och går ändå upp till 100 GB surf. Oavsett hur mycket du surfar kommer det alltså finnas något som passar dig.
Gemensamt för alla abonnemang via Hallon är att:
- Samtal och SMS ingår
- Ingen bindningstid
- Du kan spara oanvänd surf
- SIM-kort hem i brevlådan.
Nedan kan du läsa om mobilabonnemangen:
- 5 GB surf – 29 kr/månad i 4 månader & 100 GB extra surf. (Ordinarie pris: 109 kr/mån)
- 10 GB surf – 39 kr/månad i 4 månader & 100 GB extra surf. (Ordinarie pris: 159 kr/mån)
- 25 GB surf – 69 kr/månad i 4 månader & 100 GB extra surf. (Ordinarie pris: 259 kr/mån)
- 50 GB surf – 79 kr/månad i 4 månader & 100 GB extra surf. (Ordinarie pris: 309 kr/mån).
- 100 GB surf – 89 kr/månad första 4 månaderna & 100 GB extra surf. (Ordinarie pris: 359 kr/mån)
Har Hallon någon uppsägningstid?
Det finns ingen uppsägningstid eller bindningstid på abonnemangen. När du avslutar ett abonnemang hos Hallon kan du dock använda det hela månaden ut då du redan betalat för den pågående månaden.
Omdöme – vad säger kunderna?
Hallon har 3,5/5 på Trustpilot och betyget baseras på 2165 omdömen. Detta är ett relativt högt omdöme för att vara en mobiloperatör och det är främst missnöjda kunder som lägger ett omdöme. När vi kikar närmare på omdömena är de väldigt olika och vissa har fått mycket bra bemötande och andra är inte alls nöjda.
Vi kan säkerställa att kundtjänsten ibland har problem och kan vara svåra att få tag på då de endast kan kontaktas via chatt eller formulär. Vi kan dock avläsa att kunder verkar nöjda när de väl får hjälp av kundtjänsten vilket är bra.
Hallon vilket nät?
Hallon använder Tres nät, vilket täcker 99 % av Sveriges befolkning. Du kan därför vara rätt säker på att du kommer ha täckning där du bor, men för säkerhets skull rekommenderar vi alltid att du kollar deras täckningskarta.
Hallon kundtjänst
Du kan kontakta Hallon via deras chatt på hemsidan på vardagar mellan 09-16. Alternativt kan du fylla i ett formulär för att de ska kunna kontakta dig, eller via post. Till skillnad från konkurrenter finns det limiterat med alternativ för kontakt, men av kunders omdömen verkar själva kundtjänstens hjälp vara bra.
Vanliga frågor om Hallon
Vem äger Hallon?
Hallon ägs av mobiloperatören Tre.
Innehåll i guiden: